Cvičení doma po dobu “Karantény”

Cvičení doma po dobu “Karantény”

ROVNOVÁHA

Ani v časech karantény nezapomínejme na ROVNOVÁHU …
Místo jogových bloků použijte třeba knihy, rovnováhu můžeme hledat v nich, ale i na nich…

Jak na to: pod levou dlaň dejte stejně vysoký svazek knih, jako pod pravé koleno, ideálně cvičtě před zrcadlem z profilu (kontrola), páteř by měla být rovná, hlava přirozeně v prodloužení. Vnímejte tělo jako celek, určitou souhru úchopů dlaní, aktivace chodidel, svaly břicha a zad, vnímejte i hluboké svaly, nezapomínejte na šikmé břišní svaly, které chcete rozšířit do stran a vnímat, že je taky máte! Zkuste se podívat mezi nohy na vaše přední stehna, jestli vám celá pánev neujíždí do strany, no to je zas ta ROVNOVÁHA….. je tam toho hodně, ale to snad již brzy na společníých lekcích. Dýchejte kdykoliv a kdekoliv, hlavně když se soustředíte a cvičíte ….. Stabilita, ano ta pozice je celkem stabilní, takže žádné náklony a padání do stran:)

Celé opakujte na opačnou stranu.

Varianta Gomukha asany / pozice krávy

Sedněte si (pokud rozsah není zrovna ideál, vůbec to nevadí! Je tu spousta variant, přesně jako v běžném životě…) do tureckého sedu a pokuste se dát koleno přes koleno a chodidla co nejvíce do stran do prostoru. Pokud koleno nejde dat tam, kam bychom chtěli, nechte ho tam, kde je…. přeneste váhu horní poloviny těla lehce na své nohy, dýchejte a dýchejte, ano jsou to vaše boky, ale to je život v těch bocích – to nesnesitelné pnutí, které můžete cítit až ve vašich bedrech a tam jsou i ty rodinné vztahy, které teď prochází jistou zkouškou…. dýchejte a hledejte prostor v sobě a okolo sebe. Chce to čas, ale tohle je moje ta z X nej, patří do mé praxe už pár let. Je to jedna z těch pozic, co mi dost vylepšila bedra, zařazuji po každém aerobních sportu….

Celé opakujte na druhou stranu.

A o čem ta pozice krávy vlastně je, uvolňuje proudění energie v křížové oblasti a působí na SI skloubení. Uvolňuje klouby dolních končetin. V začátku praktikování pozice se objevuje mnoho napětí. V kolenech, nohou, ramenech i rukách. Jak už jsem psala výše, chce to čas a trpělivost, dech a prostor…

#FITvkarantene
#stayfit